Regulamin serwisu

Regulamin serwisu

Regulamin serwisu

Regulamin serwisu

REGULAMIN SERWISU OKREŚLAJĄCY OGÓLNE WARUNKI WYKONYWANYCH USŁUG

§1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług naprawczo-serwisowych świadczonych przez ROUTE A4 sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Zgorzelcu oraz prawa i obowiązki stron.
2. ROUTE A4 sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Zgorzelcu oświadcza, że posiada odpowiednie zdolności, doświadczenie i narzędzia do wykonywania świadczonych usług oraz zapewnia, że wykona je ze starannością, jakiej można oczekiwać od podmiotu profesjonalnego.

§2 DEFINICJE

  1. Pojęciom stosowanym w regulaminie (dalej zwanym Regulaminem) nadaje się następujące znaczenie :
    • Zleceniodawca lub Klient – podmiot zlecający ROUTE A4 sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Zgorzelcu usługę naprawę pojazdu,
    • Zleceniobiorca lub Serwis – wyspecjalizowany podmiot gospodarczy, zajmujący się naprawą pojazdów samochodowych działający pod firmą ROUTE A4 sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Zgorzelcu,
    • Usługa serwisowa (naprawa) – usługa polegająca na przywróceniu sprawności technicznej lub wizualnej pojazdu Zleceniodawcy lub wykonania innych czynności w zakresie ustalonym przez obie ze stron,
    • Pojazd – pojazd samochodowy objęty przedmiotem zlecenia serwisowego,
    • Zlecenie serwisowe – umowa, której przedmiotem jest zobowiązanie Zleceniobiorcy do wykonania usługi serwisowej Pojazdu Zleceniodawcy w zamian za zapłatę przez Zleceniodawcę wynagrodzenia na rzecz Zleceniobiorcy,
    • BOK – Biuro Obsługi Klienta,
    • Doradca serwisowy – osoba wykonująca w imieniu Zleceniobiorcy czynności przedmiotem których jest obsługa Zleceniobiorców w zakresie zleconych usług serwisowych,
    • Siła wyższa – oznacza każde zdarzenie nadzwyczajne, nagłe, zewnętrzne, uniemożliwiające wykonanie zobowiązania wynikającego z umowy, pozostające poza kontrolą stron, którego strony nie mogły przewidzieć w chwili zawierania umowy i któremu nie można było zapobiec nawet przy dołożeniu szczególnej staranności, w tym między innymi: działanie sił przyrody, stan wyjątkowy, stan wojenny, nowe ustawodawstwo lub decyzje administracyjne, pożar, powódź, atak terrorystyczny, klęski żywiołowe, pandemie, epidemie,
    • Producent – osoba fizyczna lub prawna, która wytwarza produkt lub która zleca zaprojektowanie lub wytworzenie produktu i oferuje ten produkt pod własną nazwą lub znakiem towarowym
§3 WARUNKI OGÓLNE
  1. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do Zleceń serwisowych zawartych pomiędzy Zleceniobiorcą, a Zleceniodawcą i stanowi ich integralną część. Regulamin jest dostępny w Serwisie oraz na stronie internetowej Serwisu: www.man.routea4.pl.
  2. W celu zapewnienia jak najsprawniejszej obsługi w Serwisie zaleca się wcześniejsze uzgodnienie terminu i zakresu prac z BOK.
  3. Uzgodnienie terminu może nastąpić telefonicznie, pocztą elektroniczną lub osobiście w Serwisie.
  4. W sytuacji nieplanowanego przyjazdu do Serwisu przez Klienta, przyjęcie oraz naprawa Pojazdu odbędzie się w czasie zależnym od aktualnych możliwości Serwisu z uwzględnieniem aktualnego cennika.
  5. Obsługa w Serwisie wykonywana jest w następujących godzinach pracy serwisu: Poniedziałek-Piątek 07:00-19:00, Sobota 07:00-15:00.
  6. Przyjęcie Pojazdu do Serwisu oraz rozpoczęcie prac uzależnione jest od sporządzenia Zlecenia serwisowego przez Doradcę Serwisowego lub innego pracownika BOK. Zlecenie należy potwierdzić telefonicznie lub pocztą elektroniczną przez osobę upoważnioną do zlecenia naprawy.
  7. Jeżeli osoba przekazująca Pojazd do naprawy nie jest osobą uprawnioną do rozporządzania Pojazdem lub, w razie wątpliwości Doradcy serwisowego, osobą uprawnioną do zawarcia zlecenia serwisowego, obowiązana jest dostarczyć na żądanie Doradcy serwisowego, przed zawarciem Zlecenia serwisowego, w drodze pisemnej lub elektronicznej, dokument upoważniający Zleceniodawcę do zawarcie zlecenia.
  8. Serwis nie jest zobowiązany do weryfikacji prawdziwości oświadczeń Klienta w zakresie dotyczącym prawa dysponowania Pojazdem. Jednakże w razie powzięcia wątpliwości co do takiego prawa, Serwis uprawniony jest do odmowy przyjęcia Pojazdu lub odmowy wykonania Naprawy.
  9. Przed przekazaniem Pojazdu Zleceniodawca zobowiązany jest do usunięcia z niego wszelkich przedmiotów. Ich pozostawienie następuje na wyłączne ryzyko Zleceniodawcy. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w kabinie, które niezabezpieczone spowodują uszkodzenia podczas podnoszenia kabiny.
  10. Przed przekazaniem Pojazdu do Naprawy, Klient zobowiązany jest poinformować Serwis o znanych mu uszkodzeniach i usterkach występujących w Pojeździe. Serwis ma prawo wykonać zdjęcia oraz nagrać film przedstawiający stan Pojazdu dla stwierdzenia występujących ewentualnie uszkodzeń i usterek istniejących w chwili przyjęcia Pojazdu do Naprawy.
  11. Poprzez udzielenie zlecenia serwisowego Pojazdu Klient wyraża zgodę na wystawienie mu faktury VAT bez jego podpisu oraz przesłanie jej na adres poczty elektronicznej wskazany w zleceniu.
  12. Doradca serwisowy na podstawie oględzin stanu Pojazdu oraz zgłoszonych usterek wstępnie określa termin wykonania Zlecenia serwisowego, który co do zasady jest równoznaczny z terminem odbioru Pojazdu i informuje o nim Zleceniodawcę.
  13. Zleceniodawca może uzyskać informację na temat przebiegu wykonania usługi serwisowej Pojazdu zawsze w godzinach pracy Serwisu.
  14. Pojazd przyjęty do Serwisu w umówionym dniu i godzinie będzie gotowy do odbioru w określonym z góry czasie z zastrzeżeniem pkt 13. W przypadku pojawienia się nieprzewidzianych okoliczności związanych z koniecznością podjęcia dodatkowych czynności (w szczególności rozszerzenie zakresu usługi serwisowej, zamówienie części niezbędnych do jej wykonania) lub działaniami Siły Wyższej, Serwis powiadomi o tym Zleceniobiorcę – w celu uzgodnienia odrębnego terminu wykonania usługi lub w celu uzyskania akceptacji na przedłużenie czasu naprawy.
  15. W przypadku ujawnienia w toku wykonywania Zlecenia serwisowego usterek niezgłoszonych przez Zleceniodawcę lub Serwis zdiagnozuje konieczność wykonania prac dodatkowych, Doradca serwisowy informuje Zleceniodawcę o ich wykryciu, przewidywanym czasie oraz kosztach naprawy. W takim przypadku Serwis przystępuje do usuwania takich usterek po otrzymaniu drogą pisemną, mailową lub telefoniczną zgody Zleceniodawcy na wykonanie dodatkowych prac oraz ustaleniu terminu wykonania naprawy.
  16. W razie braku akceptacji Zleceniodawcy na wykonanie prac dodatkowych wpływających na bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zleceniodawca kwituje odbiór Pojazdu niesprawnego na Zleceniu serwisowym i/lub stosownym protokole
  17. Odbiór Pojazdu zostaje potwierdzony w protokole przyjęcia i odbioru do Serwisu.
  18. Zleceniodawca upoważnia Serwis do wjazdu oraz wyjazdu na stanowiska serwisu oraz do wykonania jazd testowych w celu określenia usterek lub poprawności wykonanych prac. Klient poprzez udzielenie zlecenia serwisowego oświadcza, że Pojazd posiada ważne ubezpieczenie OC.
  19. Serwis udziela gwarancji na wykonaną usługę serwisową na okres 12 miesięcy licząc od wydania Pojazdu Zleceniodawcy, z zastrzeżeniem że w przypadku wykonania usługi z części dostarczonych przez Zleceniodawcę lub wykonania usługi na życzenie Klienta niezgodnie z zaleceniem Producenta, gwarancja Serwisu ulega wyłączeniu. Gwarancja na podzespoły użyte do wykonania usługi serwisowej udzielana jest na warunkach gwarancji oferowanych przez dostawcę danego podzespołu lub części. Oddanie Pojazdu do serwisu jest równoznaczne z przyjęciem i akceptacją warunków gwarancji. Strony umowy jednocześnie na zasadzie przewidzianej w przepisie art. 558 kodeksu cywilnego wyłączają uprawnienia Klienta z tytułu rękojmi.
  20. Serwis zastrzega sobie prawo odmowy montażu części dostarczonych przez Klienta ze względu na ich jakość. Serwis wykonuje naprawy według technologii zalecanej przez Producenta.
  21. Wydanie Pojazdu z Serwisu możliwe jest po wykonaniu Zlecenia serwisowego, oraz w przypadku rozliczeń gotówkowych lub w innych uzasadnionych przypadkach, po uregulowaniu płatności za usługę. Jeżeli nie uzgodniono inaczej, odbiór Pojazdu możliwy jest po uiszczeniu należności za wykonaną usługę serwisową. Serwis zachowuje prawo zatrzymania Pojazdu tytułem zabezpieczenia przysługujących Serwisowi roszczeń zgodnie z przepisem art. 461 § 1 1 kodeksu cywilnego.
  22. Wykonanie Zlecenia serwisowego i wydanie Pojazdu jest jednoznaczne z potwierdzeniem, że stan wizualny Pojazdu nie jest pogorszony w relacji od jego stanu z chwili przyjęcia Pojazdu do naprawy. Zleceniodawca wyraża zgodę na prawo Serwisu do wykonania zdjęć lub nagrań Pojazdu, celem udokumentowania stanu Pojazdu z chwili przyjęcia go do naprawy.
  23. Serwis zastrzega sobie prawo do całkowitego zakazu wstępu Klienta na teren hali napraw ze względu na zasady dotyczące BHP.
  24. Zapłata za usługę w Serwisie powinna nastąpić w terminie i na warunkach wskazanych na fakturze VAT wystawionej przez Wykonawcę.
  25. Po poinformowaniu Klienta o zakończeniu naprawy, Klient zobowiązany jest do odbioru Pojazdu w ciągu 48 godzin. W przypadku nieodebrania Pojazdu w tym terminie zostanie naliczona opłata za każdą kolejną dobę przechowania Pojazdu, która wynosi 50 zł netto/dobę.
  26. Serwis ma prawo wstrzymać się z wydaniem Pojazdu do czasu całkowitej zapłaty za usługę oraz naliczenia opłaty parkingowej.
  27. Zdemontowane części oraz podzespoły, nieodebrane w ciągu 3 dni, zostaną zezłomowane bez prawa do żądania przez Zleceniodawcę ich późniejszego wydania lub żądania zwrotu wartości tych pozostałości.
  28. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione przez Zleceniodawcę w pojeździe. W przypadku gdy Zleceniodawca pozostawi w pojeździe mienie (w szczególności towar) na czas trwania usługi świadczonej przez Serwis Zleceniodawca ponosi pełną odpowiedzialność za to mienie.
  29. Klient oświadcza, iż wszystkie dane zawarte w Zleceniu serwisowym podane zostały w dobrej wierze, zgodnie ze stanem faktycznym oraz sytuacja majątkowa Klienta umożliwia mu wywiązanie się z zawartego Zlecenia serwisowego.

TRYB GWARANCYJNY
§4 TRYB REKLAMACYJNY

  1. Zleceniodawca może złożyć reklamację w formie pisemnej, pismem złożonym osobiście w siedzibie Serwisu, przesłanym listem poleconym na adres siedziby Serwisu lub zgłoszeniem przesłanym drogą elektroniczną.
  2. Po wykonanej naprawie w razie reklamacji Klient zobowiązany jest dostarczyć Pojazd do Serwisu we własnym zakresie i na własny koszt.
  3. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku terminowej zapłaty za usługę.
  4. Gwarancja nie obejmuje ewentualnych kosztów związanych z naprawą poza siedzibą Serwisu.
  5. Gwarancja nie obejmuje również:
    • standardowych przeglądów i usług utrzymania;
    • skutków nieprawidłowego używania Pojazdu, błędu lub niedopatrzenia za strony Zleceniodawcy;
    • wymiany części, których zużycie jest zjawiskiem naturalnym i może zmieniać się w zależności od eksploatacji Pojazdu, jego przebiegu, warunków geograficznych i klimatycznych oraz których konieczność wymiany nie jest podyktowana uszkodzeniem. Dotyczy to przede wszystkim: klocków hamulcowych, okładzin tarcz hamulcowych, tarcz i bębnów hamulcowych, opon, sprzęgła, pasków klinowych i wieloklinowych, amortyzatorów, piór wycieraczek i innych;
    • skutków powstałych z zamontowania w pojeździe części i akcesoriów nie zatwierdzonych przez Producenta;
    • szkód powstałych przez zjawiska naturalne lub w wyniku wypadku.
  6. Części zamienne objęte gwarancją mogą być przesyłane do Producenta w celu przeprowadzenia ekspertyzy technicznej. Jeśli roszczenie gwarancyjne Zleceniodawcy zostało uznane, wadliwa część staje się własnością Producenta, natomiast jeśli reklamacja została odrzucona, naprawa obejmująca wymianę wadliwej części następuje na koszt Zleceniodawcy. Część taka może zostać zwrócona Zleceniodawcy, jeżeli przy zgłaszaniu reklamacji wyraził takie życzenie.
  7. Gwarancja nie obejmuje przypadków, w których Zleceniodawca dokonywał samodzielnie, bądź za pośrednictwem innych podmiotów, napraw zgłoszonych wad.
  8. Gwarancja zostaje wyłączona także, jeżeli przyczyna wystąpienia wady nie leży w wykonanej Usłudze Serwisowej, w szczególności w następujących sytuacjach
    1. nieprawidłowego transportu, przechowania i użytkowania Pojazdu, w tym w sytuacji gdy serwisowany Pojazd narażony jest m.in. na odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływanie substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, rozpuszczalników, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur;
    2. używania serwisowanych Pojazdów niezgodnie z przeznaczeniem, parametrami technicznymi czy warunkami wnikającymi z instrukcji dostawców, dokumentów DTR, norm technicznych i zasad wiedzy technicznej i doświadczenia życiowego, w tym także w przypadku nadmiernej eksploatacji serwisowanych Pojazdów, w szczególności w przypadku nadmiernych obciążeń, nacisków;
    3. nadmiernego zużycia wynikającego z warunków drogowych/budowlanych;
    4. nieprawidłowego montażu/demontażu elementów wyposażenia serwisowanych Pojazdów;
    5. wszelkich uszkodzeń mechanicznych spowodowanych przez czynniki zewnętrzne;
    6. niewłaściwego stanu technicznego Pojazdów;
    7. wad powstałych w trakcie korzystania z Pojazdów przez osoby znajdujące pod wpływem środków odurzających (alkohol, narkotyki, dopalacze, leki) i nie posiadające niezbędnych uprawnień, przewidzianych właściwymi przepisami prawa.
  9. Niniejszy Regulamin stanowi jednocześnie dokument gwarancyjny.

§5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Serwis zastrzega sobie prawo do zmian w treści Regulaminu.
  2. Aktualna treść Warunków ogólnych świadczenia usług serwisowych dostępna jest w siedzibie Serwisu oraz na stronie internetowej www.man.routea4.pl.
  3. W sprawach nieuregulowanych Warunkami ogólnymi lub umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
  4. W sprawach, o których mowa w Warunkach ogólnych i umowie wiążące są zapisy umowy.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa teren Serwisu całodobowo objęty jest monitoringiem wizyjnym. Nagrania z systemu monitoringu obejmują obraz zarejestrowany za pomocą kamer.
  6. Administratorem danych osobowych jest: Autoryzowany Partner Serwisowy MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. ROUTE A4 Sp. z o.o. Sp. k. ul. Słowiańska 13, 59-900 Zgorzelec
  7. Regulamin obowiązuje od dnia 01.08.2022 r.

Niniejszy regulamin można również pobrać jako plik PDF z panelu po prawej

Lokalizacja

ul. Słowiańska 13, 59-900 Zgorzelec
MAN TRUCK & BUS

Godziny otwarcia

Pn – Czw   7:00-21:00
Piątek  7:00-21:00
Sobota   7:00 – 15:00

napisz do nas

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Zgoda

Lokalizacja

Gen Sikorskiego 30, 66-235 Boczów

Godziny otwarcia

Pn – Pt   8:00 – 19:00
Sobota   7:00 – 15:00

napisz do nas

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Zgoda

Kontakt

Route A4 Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Słowiańska 13
59-900 Zgorzelec
www.man.routea4.pl
+48 757 640 000
manserwis@routea4.pl

Godziny pracy
Zgorzelec

Pn – Czw
7.00 – 21.00
Piątek
7.00 – 20.00
Sobota
7.00 – 15.00

Godziny pracy
Boczów

Pn – Pt
8.00 – 19.00
Sobota
7.00 – 15.00

Pomoc Drogowa
MAN Mobile 24

Usługi

01

Wszystkie usługi MAN

Gdy potrzebujesz pomocy MAN

02

Promocje i aktualności

Zbuduj swój idealny pojazd

03

MAN Truckers World

Dołącz do społeczności

04

MAN Truck & Bus Polska

Zobacz witrynę www